Module 1: Performance and Impact Management in Leisure, Tourism and Events (6 EC)
Verken hoe verschillende vrijetijdssectoren (sport, evenementen, toerisme, recreatie, kunst en cultuur) bijdragen aan de kwaliteit van leven in de samenleving. Kwaliteit van leven is een gemeenschappelijk doel geworden in internationale ontwikkelingen en is een gewenst resultaat van activiteiten op het gebied van vrije tijd, toerisme en evenementen. Je onderzoekt hoe zowel subjectieve als objectieve indicatoren van levenskwaliteit kunnen worden gebruikt om manieren te identificeren waarop activiteiten (en de oplossingen die je in module 1 hebt voorgesteld) het kwaliteit van leven van bewoners kunnen beïnvloeden.
Module 2: Experience & Theory Design in Leisure, Tourism and Events (6 EC)
Krijg inzicht in hoe academische disciplines zoals filosofie, menselijke geografie, sociologie, antropologie en culturele studies bijdragen aan vrije tijd, toerisme en evenementen. In groepen werk je aan een design challenge voor de industrie, waarbij je haalbare oplossingen onderzoekt die bijdragen aan de Sustainable Development Goals van de Verenigde Naties. Storytelling, meeslepende ervaringen, de rol van technologie en andere aspecten maken deel uit van de ontwerpuitdaging.
Module 3: Transition & Risk Management of the Visitor Economy of the Future (6 EC)
Analyseer, interpreteer en reflecteer op ontwikkelingen in toerisme en vrije tijd en vorm visies die de sector helpen zich voor te bereiden op de toekomst en adaptief te reageren op risico's en veranderingen. Je maakt gebruik van scenarioplanningsmethoden en werkt samen met het European Tourism Futures Institute, terwijl je je richt op het reageren op risico's zoals klimaatverandering, uitdagingen op de arbeidsmarkt en andere wereldwijde uitdagingen.
Module 4: Public Management of the Visitor Economy of the Future (6 EC)
Je richt je op de kritische analyse van publieke beleidsvorming en planningsprocessen op het gebied van vrije tijd, toerisme en evenementen in verschillende contexten en op verschillende niveaus. Je leert over de manier waarop politieke ideologieën beleidsprocessen en -beslissingen beïnvloeden, de rol van de staat versus de markt en de rechten van burgers en hun implicaties voor het beleid op het gebied van vrije tijd, toerisme en evenementen. Daarnaast maak je kennis met een aantal planningskaders en instrumenten voor het maken van overheidsbeleid.
De modules 1 tot en met 4 worden individueel beoordeeld (examen, 60%) en door middel van groepswerk (design challenge, 40%).
Personal Professional Development (3 EC)
Werk aan je internationale professionele netwerk, LinkedIn profiel, projectmanagement en duurzame leiderschapsvaardigheden.
Research (3 EC)
Krijg inzicht in onderzoeksmethodologieën en hoe deze toe te passen in vrijetijds-, toerisme- en evenementenstudies. Onderzoeksvaardigheden worden toegepast tijdens de design challenges in semester 1.