Workshops

Tijdens het symposium ‘Digitaal ondernemen’ kunt u in twee workshoprondes kiezen uit een aantal interessante workshops.

Serious Gaming om veranderingen binnen bedrijven te stimuleren en faciliteren

Steven de Rooij, docent-onderzoeker NHL Stenden Hogeschool

Veranderen is vaak moeilijk. Toch moeten veel bedrijven zich steeds aanpassen aan de nieuwste innovaties op het gebied van technologie of aan culturele veranderingen. Het is vaak niet het eerste wat in mensen op komt, maar serious gaming is een uitstekend middel om bedrijven te ondersteunen bij het veranderen. Door middel van simulatie en goede reflectie stelt serious gaming mensen in staat om tot nieuwe inzichten te komen of kritisch te kijken naar het eigen gedrag.

De klantreis: dataverzameling en verbeteren van klantbeleving

Akke Folmer, senior docent toerisme en onderzoeker bij het European Tourism Futures Institute

Deze workshop gaat in op de klantreis, de touchpoints gedurende deze reis, hoe je touchpoints kunt benutten voor data verzameling, en hoe je door het inzichtelijk maken van de klantreis de dienstverlening en klantbeleving kunt verbeteren. Uiteindelijk doel van het inzichtelijk maken van de klantreis is klanten over te halen je producten, diensten en ervaringen te kopen, vertrouwen van klanten te winnen, herhalingsbezoek te stimuleren, en klanten ambassadeur van je onderneming te maken.

Innovatie in de zorg in samenwerking met de creatieve industrie

Maarten Stevens, 8D games en Job van’t Veer, associate lector lectoraat iHuman

Bij het ontwerpen van digitale toepassingen voor de zorg komt veel kijken.  NHL Stenden en 8D Games kiezen al jaren voor een ontwerpgerichte onderzoeksbenadering om de expertise en belangen van cliënten en (zorg)professionals bij elkaar te brengen. User-centered design, co-creatie, prototyping zijn belangrijke pijlers in deze werkwijze.
In deze workshop illustreren 8D Games en het lectoraat iHuman hoe zij in gesubsidieerde projecten de samenwerking zoeken voor oplossingen die (1) betekenisvol zijn, (2) als product vermarkt kunnen worden, (3) state-of-the-art kennis genereren.

Big Image Data: wat Computer Vision & Data Science voor u kan betekenen

Ioannis Katramados, lector Data Science en Jaap van de Loosdrecht, lector Computer Vision

De samenwerking tussen de lectoraten Computer Vision & Data Science stelt het kenniscentrum in staat image data te verwerken en projecten uit te voeren in vrijwel elk productiebedrijf of organisatie waar camera’s worden toegepast. Automatisering van visuele inspecties in combinatie met deep learning geeft een krachtige combinatie en de mogelijkheden zijn talrijk. Graag laten wij u voorbeelden zien van onze projecten en komen we gezamenlijk tot toepassingsmogelijkheden in uw organisatie.

Blockchain: Are we there yet? (English spoken)

Dr. Daniel Feitosa, Assistant Professor of Computer Science en Chief Data Scientist of the Data Research Centre

Blockchain became a buzzword not long ago, after one of its applications, digital currencies, turned out to have great potential. The blockchain technology is advocated by some as THE disruptive technology after the internet, while others may claim that there is little use to it or that it is simply impractical. In this workshop, we will discuss the components of a blockchain application and, most importantly, if the technology is market-ready and useful to your case.

Zo maak je het digitale inbrekers moeilijk!

Kelvin Klijnsma van de Kamer van Koophandel

De vraag is niet óf, maar wannéér je gehackt wordt. 100% cyberveilig bestaat namelijk niet.
Leer in deze interactieve sessie hoe digitale inbrekers te werk gaan en hoe je het hen zo moeilijk mogelijk maakt!
Doe eerst mee aan onze korte cyberoefening en bepaal hoe goed jouw cybersecurity is geregeld.
Bekijk ook de video van een ondernemer die getroffen werd door ransomware en hoe hij dat oploste.
Je krijgt vooral veel praktisch tips om je digitale veiligheid vandaag nog te verbeteren.

Aanmelden